Någon gång ska turen vända...



...och det gjorde den idag. Det började redan förra veckan att rätta till sig. Äntligen fick jag pengar från försäkringskassan och sen att jag kom in på de kurser som jag vill läsa. Den stora frågan var bara om jag skulle få bidrag eller om jag dessutom skulle måsta jobba häcken av mig. Jag fick bidrag.

Idag ringde de från vakansen och frågade om jag kunde vikariera. Men eftersom jag ska skola in A på dagis nästa vecka och R jobbar så gick det tyvärr inte. Sa att jag hade fått nys om en litet vik och att det skulle passa mig bra eftersom jag inte får tjäna så mycket när jag studerar och har bidrag. Några minuter ringer hon igen och YES vikariatet blev mitt!!!!!
Om en vecka är vi tillbaka till brottsplatsen och dessa underbara kollegor och elever. YES YES YES!!!

Nu ska vi bara få tag i scheman för mina kurser och kolla av så att det inte skiter sig, hoppas att inte turen vänder och försvinner.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jättegrattis, det kunde ju inte bli bättre. Lycka till på ditt nya jobb och med pluggandet.

2009-09-01 @ 20:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0