usch!

När A och jag cyklade från Ica Kvantum idag mötte vi på övergångsstället en utländsk familj. Vi stannade så att de i lugn och ro kunde cykla över med barnen, tittade på varandra log och hälsade. Samtidigt hade en äldre dam (kärring J-----) gått över. När familjen passerat henne tittade hon argt efter dem och sa USCH!
Jag hade just börjat cykla när jag hörde det. Visste inte om jag skulle stanna och be hon dra..... eller vad skulle jag ha sagt. Det var omöjligt att ens tänka på vad man skulle kunna säga. Hennes dumhet gjorde mig tyst. Men jag tror att jag skäms mer än henne, över att ha stått tyst. Det är ju så man fått lära sig, är man tyst håller man med.

Jag hoppas att när hon åker till ett annat land eller stad att det första hon får höra är usch! Bara så att hon känner sig välkommen.

Nu väntar en ny bok men det blir lite korsord först, måste hålla i gång geniknölarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0