hårfint...

det är hårfint på om jag börjar bli rastlös, komma in i rollen som sommarmamma eller bara är kreativ. Eller så har jag kanske bara fått tillbaka orken och lusten att göra saker. Jag vill planetera, köpa grillstad och fixa till och dona mer än vanligt. Det är inte det duger som hägrar längre. Även om R inte tycker så. Han skulle nog sätta 100:- på konstant hitta på nya saker att göra om.

Men nu är jag sugen på att fixa en liten skattjakt för barnen. A får vara papegoja medan de andra barnen förhoppningsvis får leta en skatt. Tänkte klä ut mig och göra en riktigt klurig och kul skattjakt. Men jag måste nog ta hjälp av grannpojken som kan läsa då de andra är för små eller läser på annat språk.

Tänkte göra en stor och fin karta som de ska få leta reda på, den ska ligga i ett rör. De ska få vara utklädda i den mån de vill vara utklädda och sen blir det piratmusik om det nu finns och målarbilder och annat piratpyssel.
Mer tips önskas!

  
                                                                             



Kommentarer
Postat av: Isa

Hej!



Stolen är från ikea! Plastrotting, tror dom har dom även i turkost men säkert ganska urplockad vid det här laget :)



Känner igen det där, sommarlatheten varar bara några dagar sen blir man nästan tokig! Och hela vår gård är som ett bombnedslag så jag funderar nästan på flytta härifrån tills byggstöket är över för det kliar verkligen i fingrarna



Och vet du, jag har nästan skrattat ihjäl mig ett par gånger nu och det där nederländska klippet som du visar här nere. Åå så kul, måste visa det på min blogg med.



Ska hålla utkik efter ett gäng pirater idag då!

kramen!

isa

2009-06-22 @ 09:19:53
URL: http://www.isa.nu
Postat av: Anna

Så roligt att höra av dig! Sist jag såg dig var i tidningen när din yngsta döptes men det tog ett tag innan jag kände igen dig. :)Hoppas det går/gått bra med skattjakten! Kram på dig!

2009-06-24 @ 22:10:28
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0