liten har blivit stor



A en dag gammal med en blomma som C plockat till henne.

Snart blir det kalas för lilla A som blir ett helt år. Tänk vad tiden går. Sista tiden har gått hur fort som helst, hon äter själv, går över allt. Inatt sov hon hela natten och sov bara en gång på dagen. Anardock att hon ärvt men skomani och fotfobi, hur nu det kan gå ihop!

Ett år går fort och planen var att vara hemma länge och bara njuta av det faktiskt är sista gången som man har chansen till det. För nej, det blir inte fler barn. Hur mysigt det än är så NEJ! Men hemmatiden räckte fram till nyår, sen var det dags att bege sig ut i arbetslivet. Dock bara 30% första veckorna vilket var en skön mjukstart tills det var dags att gasa på lite då det blev 80%. Ni som är nya och lärare vet att det i slutändan blir lite mer än 80% som man lägger ner i alla fall. Vissa stunder har det känts F- F--. Men det behövs så lite för att man ska få tillbaka den där gnistan, tur att man har den än! Men vissa dagar vill man återigen kasta in handduken och bara fara hem och krama om de som uppskatar det lilla man gör, även om det så bara är pruttljud eller att man låtsas göra illa sig. Funkar alltid!
Men nu är det snart lov och det har nog aldrig varit så uppskattat. Det blir första sommaren (räknar inte förra sommaren då jag mer liknade en ko eftersom jag ammade) som jag är "ledig".

Nu ska jag njuta av god kopp te, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0