varvar ner...



medan allt därute somnar in och stannar upp i kylan och mörkret känns det som om man gör detsamma här inne. Det är varmt men mörket kan verkligen göra en trött.

Veckan som gått har varit lärorik och rolig. C cyklar på utan stödhjul medan A skalar mandariner och bestämt säger Nääää när man frågar henne om man ska hjälpa henne att skala.

- Vill du se tv C, Bolibompa börjar nu.
- Ok, hur länge måste jag se?
- Hur så?
- Jag hade tänkt skriva och lära mig saker.

I början på veckan sitter vi och hackar, C gör en egen sallad och lindar in paprika med skinka, för det har hon sett på tv. Medan jag fixar resten.
- Mamma vill du veta hur jag gör min grönsakssoppa?
- Ja, hur gör du den?
- Hmmm, jag måste nog kolla på webben först.

Senare kom svaret och det innehöll; morot, potatis, purjolök, vatten, buljong, salt, + något mer. Jag tror snart att det är dags att hon utvecklas praktiskt också. Det känns långt tills år 5 då man har HKK, 7 år kvar. Hur som helst hon skulle slå R med hästlängder! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0