Morgonmys!




Morgonen började 7, vilket är normalt i denna familj. Men jag kan inte förneka att det har varit skönt att få dra sig till 8-9 tiden, som vi gjort tidigare detta lov. Tackvare lite barnfilm och "bompa" så låg jag och A i soffan i en hel timme!

Sen blev det fart på oss. Det blev lek och bak. Tycker det är lyxigt att kunna äta eget bröd. Detta är en favorit som även mina små elever lärt sig göra och älska! Detta bröd har nog många namn, men jag kallar det Lovis bröd.



1 liter filmjölk
1 kg rågsikt
2 tsk bakpulver
4 tsk bikarbonat
3 dl mörk sirap

Röres kallt i en bunke, sikta gärna i mjöl blandat med bikarbonat och bakpulver!
Häll i en långpanna klädd med bakplåtspapper. Ställ in i kall ugn. Grädda 1 timme på 150 grader.

Servera brödet ljummet med smör och ost och en god kopp te!





Kommentarer
Postat av: caroline

tack snälla du för fina ord! Snart ses vi på dagis igen kram c

2010-01-04 @ 22:15:29
URL: http://tankaripite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0